Wzrost rok do roku o 76%

15 lipca 2016

Projekt, który poniżej opisujemy związany jest z branżą turystyczną a w związku z tym charakteryzuje się wysoką sezonowością, która w tym konkretnym przykładzie przypada na sezon letni – a w zasadzie na 4 miesiące, czerwiec, lipiec, sierpień i wrzesień. Rozpoczęliśmy prace nad projektem na początku 2015 roku. Serwis był nowy, zupełnie świeży. Nie miał on żadnych doświadczeń SEO w związku z tym przystąpiliśmy do analizy i audytu, który pozwolił nam zapoznać się z projektem i dowiedzieć się jakie są jego silne strony.

Jako, że jest to serwis z dużą ilością treści stworzyliśmy szereg rekomendacji odnośnie tego jak właściwie powinny być tworzone kolejne artykuły (w rekomendacjach oczywiście znalazły się też wytyczne dotyczące optymalizacji wcześniej opublikowanych już treści). Na osiągnięcie efektów mieliśmy mało czasu ponieważ sezon zaczyna się w okolicy kwietnia/maja a my wystartowaliśmy z początkiem roku.

Efekty pomysłowej optymalizacji

Pierwszy sezon współpracy wraz z klientem uznaliśmy za owocny. Czerwiec 2015 roku zamknęliśmy z poziomem 20 672 sesji. Pracując nad wzrostem projektu w kolejnych miesiącach i przygotowując go na kolejny sezon w roku 2016 wykonaliśmy szereg działań z obszaru pozycjonowania, optymalizacji i doradztwa związanego z dalszą budową treści w serwisie. Poskutkowało to tym, że czerwiec 2016 roku zamknęliśmy na poziomie 36 406 sesji co dało 76% wzrost rok do roku. Z niecierpliwością czekamy na dane z lipca 2016, który będzie z pewnością równie dobry jeśli nie lepszy pod względem przyrostu ruchu organicznego rok do roku.

Wzrost SEO rok do roku o 76%

Wzrost SEO rok do roku o 76%

Jak widzicie na powyższym screenie nie tylko sezon był o wiele lepszy w tym roku niż wcześniej ale także „martwy” sezon zimowy nie był wcale taki „martwy” bo wyraźnie widać zwiększone zainteresowanie już od stycznia 2016 roku.

0 Comments

Dodaj komentarz